Ine er ny leder for Initiative

Ine Rydningen Ottesen er ny leder for Initiative Norge. Foto: Mari A. Berg

Ine Rydningen Ottesen (31) er ny leder for Initiative Norge og nå tar hun over ledelsen for det norske kontoret etter Cato H. Drægebø.  


For snaut to år siden ble globale Initiative introdusert som merkevare i Norge og Norden.  

Det var en naturlig utvikling for Mediabrands i Norden, og en satsing som har vist seg å ha vært veldig vellykket så langt, sier Initiative CEO Nordic, Cato H. Drægebø.

Initiative Norge så dagens lys midt i pandemien, men har nå hatt nesten to fulle driftsår. I løpet av denne tiden har Initiative vokst betydelig lokalt, regionalt og globalt.  

Første etappen av reisen er nå på mange måter gjort. Og som et ledd i å sikre at Initiative er et vekstorientert Nordisk byrå som er kjent for å være ledende i Norden og i hvert enkelt marked, så var det helt naturlig å ansette en Managing Director i Norge, fortsetter Drægebø.
Å finne den riktige kandidaten var ikke så vanskelig, hun har vært en viktig person i å bygge Initiative så langt. Så det var helt naturlig at Ine Rydningen Ottesen skulle ha ansvaret videre for Initiative i Norge, forteller Drægebø.  
Ine fyller rett og slett alle egenskapene som en leder av et kreativt tenkende mediebyrå skal ha, poengterer han.  

Ine Rydningen Ottesen har siden sommeren stått bak roret på Initiative, byrået som beskriver seg selv som det kreative mediebyrået som ikke er for lite eller for stort, men akkurat passe.  

Initiative er et fremoverlent og progressivt byrå som har hatt utrolig vekst globalt de siste årene. Det å få være med å bygge opp og sette preg på strategien til Initiative Norge er utrolig spennende» forteller Ine R. Ottesen.
Det å jobbe tett sammen med de andre MDer i de Nordiske land er noe jeg også ser frem til, og som jeg er sikker på at vil være med å gi god kraft også i utviklingen i Norge, sier Ottesen.  

Yngste lederen i norske mediebyrå

Ottesen er nå en av de yngste kvinnelige lederne i norske mediebyrå, men vil helst ikke tenke så mye på det.  

For å være ærlig så er ikke det noe jeg tenker mye på, men det er utrolig kult å være det av et selskap og nettverk som satser på unge talenter og tørr å gi dem ansvar tidlig, utdyper 31-åringen.  

Blir enda viktigere å være nytenkende

Med en bachelorgrad i markedsføringsledelse og en mastergrad i Strategic Marketing Management fra BI er Ottesen sikker på at tiden fremover bli både spennende og utfordrende.  

Jeg gleder meg til å fortsette Initiative Norge-reisen med en fantastisk gjeng. Vi har fått til mye bra det siste 1,5 året, og det blir spennende å se hva vi kan få til fremover, forteller Ottesen.  

I en tid hvor det er mer usikkerhet i markedet trekker Ottesen frem at det er viktig å sikre effektive arbeidsprosesser av høy kvalitet, være nytenkende og ikke minst ta vare på de ansatte.


Initiative vokser med nye kunder og ansatte

Initiative jobber i dag med en god blanding av globale, regionale og lokale kunder som Amazon, Lego, Carlsberg, Interoptik, Fagmøber og har siden oppstarten også sikret seg Miele på kundesiden for alle Nordiske markeder. For kort tid siden ble det også kjent at Initiative sikret seg Nike på kundelisten.

For å styrke laget har Initiative Norge også hentet inn Joar Mjølsnes, som kommer senest kommer fra Ringnes hvor han hadde ansvaret for mediestrategi og kampanjegjennomføring for alle merkevarer.

Initiative Norge. F.v. Joar Mjølsnes, Silje Johansen, Maiken Kolle Riskild, Kåre Hauge, Jeanette Haugen, Mari Anvik Berg, Karen Santamaria, Amra Krdzalic, Ine Rydningen Ottesen og Cato Drægebø. Foto: Svein Mathias Ligaard.
TilbakeKontakt oss